Saturday, April 27, 2013

Nak Travel : Izin Suami

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah..



"......Nazirah, kau sibuk ka?", petanyaan seorang sahabat yg dh begitu lama tidak berjumpa.

"Takda..aku tengah audit ni..", jawab suara di hujung talian, ceria!
"Ish..sorry la ganggu hang..kau takdak nk mai jb ka?", tanya umi berharap.
"Takdak kot..ada kenduri ari ahad kt melaka..kau la mai sini..bwak anak2, lama tk jumpak",usul autie nazirah.
"Herm..cantik jugak. aku pun tk pernah pi tmpat hang, kebetulan somi aku pun takdak. aku tanya dia dulu. buleh dak....aku pi dgn anak2..",cadang umi, semangat!
"Buleh la..nnti kita pi ronda2..", auntie nazirah memancing lagi..
"Ok, nnti apa2 aku confirm balik...", 
****************************************************************************
"Abang, boleh tak ayg nk gi umah member yg duduk kt kluang tu..."
"Yang mana ey?"
"Ala..yg keje kt LHDN Kluang tu..."
"oooo..yg bwak vios hitam tu ke?"
"ha'ah...amboi ingt kete org jer.."
"Ayg nk g dgn sape, ade ape?"
"Dgn anak2 la..kalau Tiqah nk ikut, bwak skali... takde ape,saje nk mlawat dia n nk tanya ttg income tax ayg juga. pastu dia ajak g Melaka, aa kenduri sepupu dia ari Ahad"
"Tak jauh ke sayang...?"
"Insya Allah, boleh abg..KL pun dh penah smpai...Kluang lebih dkat kan?"
"Abg ni risaukan ayg..kesian kt ayg.."
"Ayg faham abg. Ayg syukur dn terima kasih..tp abg pun faham ayg kn?"
"Suami dia takde ke?"
"Suami dia ade kursus kt pahang.."
"Boleh...tp hati2 ye sayang....abg bagi.."
"Bukan terpaksa kan? Mmg ikhlas benarkan ayg g ni?"
"Betul..ikhlas..yg penting ayg jaga diri baik2.."
"Terima kasih abg,.... mesti anak2 seronok. kalau sempat otw balik nk singgah tgk mak & abah nnt"
"Boleh...tp jgn balik lewat sgt, penat nnt..isnin keje".
"Insya Allah............................... Thanx again dear... =)"
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

*************************************************************************
"Nazirah.... Alhamdulillah, en somi bg green light!", sms ummi pd auntie nazirah
"Ok.. en somi aku pun takdak..g pahang...so kita2 saja.. " balas auntie nazirah
"hihihi...ok, tunggu aku tau.." 

Ok Kluang..here we come. Lama sgt rasanya tk jejak bandar Kluang.. Kali terakhir mungkin tahun 2004 kot.. time tu attend Majlis Bertunang Aunti Yan.

No comments:

Post a Comment