Wednesday, September 14, 2016

BAHAGIA BUKAN GEMBIRA

"Jika engkau hadapi dunia ini dengan jiwa yang lapang, engkau akan memperolehi banyak kegembiraan yang semakin lama semakin bertambah dan meluas. Dukacita akan semakin mengecil dan menyempit. Dan kau harus tahu, apabila duniamu semakin terasa sempit, jiwamulah yang sempit. Bukan dunia ini!"
(Al-Rafi')

Alhamdulillah...setinggi syukur kehadrat Allah swt.

AidilAdha ini mempertemukan kembali..

Rindu pastinya dengan aktiviti menulis. Harapnya selepas ini akan lebih kerap menulis. Insha Allah...

Serasa panjang yang ingin dikongsikan. Maklumlah, lama tak bersiaran kan. Tapi, kita simpan lah dulu.. Insha Allah, andai diberi keizinan dalam ruang-ruang yang akan datang. Tentang rutin baru kami, kehidupan kami dan paling seronok bisnes yang tidak dirancang! Ya, Allah Maha Pemberi. Kita usahakan sahaja dengan yakin.

Syukur Aidiladha dapat berkumpul lagi sekeluarga. Tapi, kurang korumnya... Hafiz tak dapat bersama, maka tak dapat lah lagi bertentang mata dengan Faheem. Yakin rancangan Allah adalah yang terbaik. Pasti ditemukan jua pada saat yang manis nanti. InshaAllah..

Sedikit corat coret perjalanan kami dari JB-KL-JB.. Pasti yang paling teruja adalah anak-anak. Tapi seronoknya perjalanan kali ini.. kerana ianya mendekatkan lagi hubungan kami. Berkesempatan berbicara dari hati ke hati saat anak-anak telah dibuai mimpi. Disulami pula dengan dendangan lagu kegemaran kami dari corong radio, bukan dari cd atau port usb. Oh, suatu kesempatan indah yang tidak dirancang. Segalanya atas izin Allah swt...air mata syukur gugur, menginsafi ruang yang Allah berikan. Dengan izinNya juga perjalanan kami sampai lebih cepat dalam catatan rekod pemanduan tuan suami! Tepat 3 jam pemanduan dari Skudai-Shah Alam. Alhamdulillah..


Okey, tangguh dulu.. nak bersiap ke kelas. Nanti kita sambung lagi.

Wassalam wbt.

No comments:

Post a Comment