Monday, September 12, 2011

Warkah Buat Kakak


Assalamualaikum wbt Kakak...
Dah lebih seminggu kakak takde. Rasa sunyi sgt. Sajidah tahu Umi pun sunyi sangat.  Ada waktu Umi nyanyi kuat2.. pasang tv kuat2. (Perkara yang umi tak pernah buat sblm ni). Kakak bila nak balik? Kesian Umi & Sajidah. ADa waktu tu, umi duduk sorang2.. senyap jek lepas solat. Sajidah panggil umi..Sajidah tgk ada airmata kt muka umi... Sajidah pergi dekat Sajidah Tanya “Nape?” Umi kata.. Umi rindu kat kakak... Sejak kakak takde, Sajidah dah pandai tengokkan Umi, pujuk Umi... main dengan Umi... Sajidah tahu Umi rasa kosong dan sunyi... Kadang-kadang Sajidah borak2 dengan Umi. Seronok sgt, Sajidah tahu umi faham Sajidah cakap walaupun susah Sajidah nak cakap. Umi kan “Wonder Woman” mcm ayah selalu cakap. Sejak kakak takde, Sajidah makan sorang2 kalau umi sibuk kat dapur. Sajidah main sorang2 bila umi tgh buat kerja. Sajidah tgk TV sorang2 bila umi tgh kemas umah.. Sajidah pun boring. Kesian juga kt umi selalu kena teman Sajidah. Kadang2 Sajidah gaduh dgn Umi... Kesian umi.. Tapi Sajidah tahu, Umi tetap nak bahagiakan hati dia, happy kan Sajidah & Ayah walaupun dia rasa sunyi. Malam2, nanti Umi ambil baju kakak tido dengan Sajidah macam umi selalu buat bila ayah takde.. Sayu sgt Sajidah tgk umi...Kakak, cepat balik ya... Kami rindu Kakak...

Salam Rindu dari Adikmu, 
Sajidah

No comments:

Post a Comment

Popular Posts