Thursday, June 20, 2019

BICARA BUKU : READ & RILEX


Waktu begini... biasanya dah lelap. Tapi malam ni, masih cerah usai berbalas bicara dengan zauj tadi. 

Ya Allah, moga dengan setiap jerih penatnya mendapatkan rezeki yang halal buat keluarganya, Kau pandanglah dengan Ar-RahmanMu. 

Berkuatlah zauj...
InsyaALlah, zaujahmu masih tetap disisi mendoakan dan memberi sokongan. 

Syukur sebanyaknya..
Semalam sebenarnya, zauj agak tertekan dengan sikap seorang jemaah bakal haji yang telah setuju mendaftar dengannya. Setelah visa telah siap, enggan pula membuat bayaran! Allahu Rabbi.... Visa Haji bernilai 6-7K setiap satu! 

Di tambah pula kekalutan Umi yang memikirkan tentang Hari Terbuka kakak pada hari Khamis. Sedangkan pada hari Khamis juga Ayah perlu ke HQ Nilai untuk selesaikan passport para jemaah Haji.

Apa yang Umi mampu kongsikan dengan Ayah? Doa dan kata-kata semangat. Dorongan agar terus husnudzon.

Lepas Asar, ayah kongsikan... berita gembira. Syarikat ayah terpilih menjadi syarikat pengendali umrah di USIM!! Tabarakallah! 

Dan umi juga kongsikan dengan ayah rupanya Hari Terbuka sekolah kakak pada 27 Jun 2019, bukan 20 Jun 2019...Alhamdulillah. Dapatlah ayah fokus selesaikan kerjanya.

Untuk umi pula.....

Esok, kali kedua umi bakal beraksi di pentas perkongsian tentang buku yang ditulis. InsyaAllah. Moga semuanya berjalan lancar, dimudahkan urusan dan lisan, ramai penontonnya dan habis licin buku esok :) Bi iznillah 


No comments:

Post a Comment